سوزاندن سیم کارت

روش های غیر حضوری سوزاندن سیم کارت

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

سرقت گوشی موبایل مهم ترین دلیل سواندن سیم کارت محسوب می شود. ولی دلایل با اهمیت دیگری به جر مفقودی سیم کارت وجود دارد که شما را مجبور به سوراندن سیم کارت می کند؛ از جمله اینکه متوجه شوید بدون اینکه بدانید تعدادی سیم کارت به نام شما ثبت شده است و ممکن است در آینده دردسرهایی را برایتان به همراه داشته باشد. در این متن روش سوزاندن  انواع سیم کارت اعم از همراه اول ایرانسل و رایتل را با هم مرور می کنیم.

حتما بخوانید:  استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی

روش غیر حضوری سوزاندن سیم کارت همراه اول

اگر سرویس E-Care را فعال نکرده باشید امکان سوزاندن غیر حضوری سیم کارت همراه اول وجود ندارد! در صورت فعال‌سازی سرويس E-Care (کنترل حساب اینترنتی) خدماتي از جمله قطع و وصل مفقودي، قطع و وصل شخصي، اعلام شكايت مزاحمت تلفنی، دريافت PUK، PIN، رويت صورت‌حساب، دريافت ريز مكالمات قابل ارايه است.  در واقع تنها راه سوزاندن سیم کارت به صورت غیر حضوری، فعال سازی سرویس e-care است.

نحوه فعال سازی و استفاده از e-care به ترتيب شامل موارد زير است: مراجعه به آدرس اينترنتي همراه اول (www.mci.ir)، مطالعه شرايط قيد شده در صفحه راهنمايي “عضويت در سيستم دريافت خدمات غيرحضوري” و انتخاب گزينه درخواست عضويت، تكميل فرم ارسال درخواست، مراجعه به پست الكترونيك درج شده در فرم درخواست و تاييد پيغام مربوطه، مراجعه به يكي از ادارات مشتركين تلفن ثابت و ارائه كارت شناسايي معتبر (كارت ملي) يا در صورت وكيل بوده ارائه اصل وكالتنامه با قيد شماره تلفن در وكالتنامه، تكميل و امضاي فرم تعهد در اداره مشتركين، مراجعه به پست الكترونيك مربوطه و دريافت رمز عبور جهت ورود به سيستم.

توجه داشته باشید در زمان تغيير نام تلفن همراه، عضويت مشترك در سيستم لغو و انتقال گيرنده مي‌تواند در صورت تمايل به استفاده از اين خدمات به عنوان متقاضي جديد، مراحل مربوطه را طی كند.

راه دیگر برای سوزاندن سیم کارت گم شده همراه اول مراجعه مالک با  کارت ملی به امور مشترکین است. ضمن اینکه در ایام تعطیل  می توانید با سامانه ۰۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرید و با یکی از کارشناسان مرکز صحبت کنید.  بعد از اتمام صحبت کارشناسان سیم کارت جدیدی برای شما صادر و از طریق پیک برای شما ارسال می شود که با ارائه کارت ملی سیم کارت جدید به شما تحویل داده می شود.

 

روش غیر حضوری سوزاندن سیم کارت ایرانسل

مشترکین اپراتور ایرانسل  مي‌توانند برای سیم کارت دزدی و یا گم شده از يک خط ايرانسل با شماره ۷۰۰ و يا از ساير خطوط با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس گرفته و به صورت تلفنی و توسط اپراتور پس از احراز هويت، خط گم شده را به صورت موقت قطع کنند.

مشتركان ايرانسل می توانند به صورت اينترنتی نیز از طريق https://my.irancell.ir و دریافت رمز یکبار مصرف خط خود به صورت موقت قطع کنند؛ روش قطع از طريق تماس با مرکز تماس يا اينترنت در هر ساعت از شبانه روز و از سراسر دنیا امکان پذیر است.

بعد از قطع موقت باید به دادسرا یا کلانتری مراجعه کنید تا آنها شما را به اپراتور های ایرانسل برای بررسی سریال گوشی سرقتی و یا گوشی ای که سیم کارت آن به طور غیر قانونی با نام شما فعال شده ارجاع دهند.

همچنین برای سلب مالکیت سیم کارت های ایرانسل به دفاتر اپراتور نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنید و فرم مورد نظر را پر کنید و تقاضای حذف بقیه ی شماره ها را داشته باشید. سپس این فرم را به دفاتر اسناد رسمی تحویل دهید تا بعد از پیگیری های لازم اپراتور سیم کارت های اضافه را حذف کند.

سوراندن سیم کارت رایتل

روش غیر حضوری سوزاندن سیم کارت رایتل

اگر در سایت یا اپلیکیشن رایتل حساب کاربری دارید می توانید برای سوزاندن سیم کارت رایتل اقدام کنید. شما می توانید از طریق ایجاد حساب کاربری در https://my.rightel.ir/help و ورود به بخش “مديريت حساب” بسياري از امور مربوط به سيم‌کارت خود مانند آگاهي از جزييات خط يا خطوط خريداري شده، شرح طرح‌ها و بسته هاي پيشين و کنوني، مشاهده و پرداخت صورت‌حساب و غيره را بدون نياز به برقراري تماس با مرکز خدمات مشتريان رايتل، انجام دهيد.

سیم کارت رایتل

همچنین می توانید در صفحه مذکور جهت انجام عمل مسدودي سيم‌کارت اقدام کنید. برای این کار ابتدا دليل مسدودي سيم‌کارت خود ( دلايلي مانند: سرقت، مفقودي و…) را انتخاب کنيد.

پس از مطالعه دقيق شرايط (توافقنامه) مسدودي، چک باکس گزينه «اين توافقنامه را مي پذيرم» را انتخاب نماييد.

سپس دکمه تاييد را کليک کنيد.

با انتخاب گزينه «تاييد»، پيغامي جهت اخذ تاييد دوباره، جهت مسدود سازي سيم‌کارت نمايش داده خواهد شد.

در صورت اطمينان از مسدود کردن سيم‌کارت، با انتخاب گزينه «تاييد»، سيم‌کارت مسدود مي‌گردد. در اين مرحله با انتخاب گزينه «لغو» فرآيند مسدودي سيم‌کارت لغو مي‌گردد.

در صورتی که در قسمت وضعيت سيم‌کارت، سيم‌کارت شما به علت بدهي يا نداشتن اعتبار، مسدود يک طرفه يا دوطرفهباشد، امکان مسدود کردن سيم‌کارت وجود ندارد. در اين صورت جهت مسدود کردن سيم‌کارت ابتدا لازم است بدهي سيم‌کارت پرداخت و يا ميزان اعتبار آن افزايش داده شود.

لازم به ذکر است در صورتي‌که سيم‌کارت به علت مشکلات قضايي مسدود دو طرفه باشد، امکان مسدود کردن آن وجود ندارد و لازم است جهت پيگيري مشکل قضايي، با مرکز تماس رايتل به شماره ۲۰۰ (براي خطوط رايتل ) و يا شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ ( براي ساير خطوط) تماس گرفته شود.

با انتخاب گزينه «تاييد»، پيغامي جهت اخذ تاييد دوباره، جهت مسدود سازي سيم‌کارت نمايش داده خواهد شد.

در صورت اطمينان از مسدود کردن سيم‌کارت، با انتخاب گزينه «تاييد»، سيم‌کارت مسدود مي‌گردد. در اين مرحله با انتخاب گزينه «لغو» فرآيند مسدودي سيم‌کارت لغو مي‌گردد.

سوزاندن رایتل

 

چنانچه حساب کاربری ندارید می توانید جهت سوزاندن سیم کارت با شماره گیری خطوط زیر از پشتیبانی رایتل راهنمایی بگیرید:

  • تماس از خطوط رایتلی: ۲۰۰
  • تماس از سایر خطوط : ۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments