نحوه خرید بسته های اینترنت

روشهای خرید بسته های اینترنت (همراه اول، ایرانسل، مخابرات و …)

( آخرین به روزرسانی : 19/10/22 )

این روزها با وجود گوشی های هوشمند انجام بسیاری از کارهای روزمره ما به اینترنت گره خوره است. در واقع همیشه آنلاین بودن و دسترسی به اینترنت باعث سرعت گرفتن بسیاری از کارهای شده و زمان  کمتری اتلاف می شود. به همین علت در این مطلب قصد داریم به روشهای خرید بسته های اینترنت مصرفی کاربران  اعم از همراه اول، ایرانسل، مخابرات و … بپردازیم.

 

خرید بسته اینترنتی همراه  اول

بسته های اینترنت همراه اول یا سرویس اینترنت نوترینو در حجم‌ها با قیمت‌های متنوع به مشترکان اپراتور اول ارتباطی کشور ارائه می‌شود. بسته های اینترنت همراه اول با نام سرویس اینترنت پر سرعت نوترینو به مشترکان این اپراتور ارائه می‌شود. نوترینو، نام تجاری و ثبت شده‌ی سرویس اینترنت نسل سوم (۳G)، نسل چهارم (۴G) و نسل چهار و نیم (۴٫۵G) اپراتور همراه اول است و مزایای زیادی نسبت به نسل قبلی اینترنت دارد. در نوترینو تکنولوژی مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چند رسانه‌ای را فراهم می‌کند.

امکان استفاده از این سرویس بر روی سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد و استفاده از آن بدون فعال سازی بسته های اینترنت همراه اول نیز میسر است. برای فعال سازی اینترنت نوترینو کافی است یک پیامک به شماره ۸۰۸۸ ارسال کنید یا کد دستوری #۲۳۱*۱۰* را شماره‌گیری کنید. همچنین می‌توانید با ارسال پیامک به شماره ۸۰۰۸ تنظیمات اینترنت گوشی خود را دریافت نمایید.

در ادامه می‌توانید انواع بسته های اینترنت همراه اول را به همراه قیمت و نحوه فعال سازی آن‌ها مشاهده کنید:

سته های اینترنت همراه اول در چندین دسته طبقه بندی می‌شوند. به نقل از وبسایت همراه اول، بسته‌های آلفا + برای مشترکانی در نظر گرفته شده که قصد دارند از اینترنت پرسرعت ۳ جی یا ۴ جی استفاده کنند. این بسته‌ها محدودیت سرعتی ندارند و البته این مسئله مثل یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند؛ چرا که به هنگام شلوغی باند و در ساعات پیک، سرعت اینترنت افت محسوسی خواهد داشت اما در ساعات آف پیک شاهد سرعت بالایی هنگام دانلود یا آپلود هستیم.

 

همراه اول راه‌های متنوعی برای خرید و مشاهده بسته‌های اینترنتی خود پیش پای کاربران قرار داده است. شما می‌توانید با:

 

  • ارسال عدد ۳۲ لاتین به ۸۰۸۰
  • ارسال عدد ۳۲ لاتین به +۹۸۱۰
  • شماره‌گیری #۱۰۰*
  • شماره‌گیری #۱۰*

بسته‌های موجود را مشاهده و انتخاب کنید. همچنین از طریق درگاه ستاره اول (#۱*) نیز می توانید به راحتی برای خود یا سایرین نسبت به خرید بسته های اینترنت همراه اول اقدام کنید.

 

نحوه پیگیری میزان باقی‌مانده از بسته‌های اینترنت اپراتور اول به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و می‌توانید با:

 

  • ارسال عدد لاتین ۰ به ۸۰۸۰
  • ارسال عدد لاتین ۳۲۰ به +۹۸۱۰
  • شماره‌گیری #۱۰۰*
  • شماره‌گیری #۳۲۰*۱۰*

از میزان باقی‌مانده حجم و زمان بسته خریداری شده‌تان مطلع شوید.

 

پس از پایان یافتن حجم یا زمان استفاده بسته، سه حالت برای مشترکان پیش می‌آید:

 

  • تمدید خودکار بسته: این قابلیت مختص بسته‌های یک‌ماهه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله آلفا + هستند که به محض تمام شدن مدت زمان بسته، به صورت خودکار بسته مشابه خریداری می‌شود. غیرفعال‌سازی تمدید خودکار بسته‌ها با شماره‌گیری #۸*۱۰۰* امکان‌پذیر است.
  • تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه ­روزی، تمامی بسته­‌های آلفا + به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. این ویژگی نیز با شماره‌گیری #۸*۱۰۰* قابل لغو است.

 

تعرفه عادی (خارج از بسته)

بسته های کوتاه مدت

بسته ای آلفا

بسته های همراه اول

بسته های همراه اول

بسته های بلند مدت

بسته های همراه اول

بسته های همراه اول

بسته های جدید اینترنت همراه اول – نامحدود

بسته‌های نامحدود شبانه، بسته های یک روزه، یک هفته و یک ماهه نوترینو با سرعت بدون مرز، با حجم نامحدود هستند که با قیمت مناسب فقط برای استفاده در ساعات مشخصی از شبانه روز ارائه می شوند.

بسته های همراه اول

 

بسته ها ی همراه اول

 

خرید بسته اینترنتی ایرانسل

بسته‌ های اینترنت ایرانسل در حال حاضر به شاخه‌های مختلفی نظیر بسته‌های اینترنت همراه، بسته‌های اینترنت چند کاربره، بسته‌های ترکیبی، بوم و بوم پلاس و همچنین بسته‌های اینترنت ثابت یا TD-LTE تقسیم‌ بندی می‌شود. هر کدام از این شاخه‌ها کاربران خاصی را مد نظر قرار داده‌ است و در مواردی خود به زیر شاخه‌های متعددی تقسیم می‌شود.

بسته‌ های اینترنت ایرانسل از نوع همراه

بسته‌های اینترنت همراه شرکت ایرانسل برای سیمکارت‌های ۳G، ۴G و ۴٫۵G این اپراتور در نظر گرفته شده است. به این معنی که برای استفاده از بسته‌ های اینترنت ایرانسل باید سیمکارت شما از نوع ۳G یا مدل‌های بالاتر از آن باشد. با این حال استفاده از بسته‌ های اینترنت ایرانسل در هر دو نوع سیم‌کارت دائمی و اعتباری این اپراتور امکان‌پذیر خواهد بود. تنها تفاوتی که میان بسته‌های اینترنت مختص به سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل وجود دارد معدود بسته‌هایی است که تنها برای کاربران یکی از این دو نوع سیمکارت قابل استفاده است. البته تعداد و تنوع این بسته‌های اختصاصی به اندازه‌ای نیست که به چشم بیاید.

بسته‌های اینترنت همراه شرکت ایرانسل در حالت کلی شامل بسته‌های ساعتی، یک روزه، سه روزه، هفتگی، ۱۵ روزه، یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه می‌شود. هر کدام از شاخه‌های یاد شده نیز بسته‌های گوناگونی را با حجم‌های مختلف و قیمت‌های متفاوت در بر می‌گیرد.

بسته های ایرانسل تنوع بیشتری نسبت به اپراتور اول دارند. ایرانسل برای کاربران خود طرح های سالانه، شش ماهه، یک ماهه، هفتگی، روزانه و حتی ساعتی در نظر گرفته تا هر کاربری بتواند با توجه به نیاز خود از این بسته ها استفاده کند. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که قیمت بسته های ساعتی و روزانه به مراتب گران تر از بسته های مدت دار است و به همین دلیل اگر کاربر ثابت اینترنت هستید بهتر است دور بسته های ساعتی یا روزانه را خط بکشید. به علاوه ایرانسل طرح های عجیب و غریب دیگری هم دارد. بسته هایی مانند ۵ گیگابایت هفتگی برای ساعت های ۶ صبح تا ۱۲ ظهر به قیمت ۲۰۰۰ تومان یا ۶ گیگابایت هفتگی به صورت ۲ گیگابایت روزانه و ۴ گیگابایت شبانه با قیمت ۱۰۰۰۰ تومان که ظاهرا هر یک برای گروه خاصی از کاربران در نظر گرفته شده است. اما بازهم بهترین بسته ایرانسل که هم قیمت زیادی نداشته باشد و هم مدت کوتاهی کار نکند، بسته یک ماهه این اپراتور با حجم ۱۰ گیگابایت، بدون محدودیت سرعت و بدون محدودیت زمان است که با قیمت ۳۲۵۰۰ تومان به فروش می رسد و با استفاده از کد #۳*۸*۵*۵۵۵* می توانید آن را فعال کنید.

بسته‌ های اینترنت ایرانسل از نوع چند کاربره

اگر در خانواده‌ای زندگی می‌کنید که تمام اعضای آن از بسته‌ های اینترنت ایرانسل استفاده می‌کنند، می‌توانید از بسته‌های اینترنت چند کاربره بهره‌‌مند شوید. در واقع به جای آن که هر کدام از اعضای خانواده به شکل جداگانه اقدام به خرید بسته‌ی اینترنتی مد نظر خود نماید، این امر به شکل یک‌جا انجام می‌شود. همچنین اگر علاوه بر سیم‌کارتی که در گوشی خود دارید، سیم‌کارت دیگری در تبلت و یا دیگر دستگاه‌های خود داشته باشید، به جای خرید اینترنت همراه به صورت جداگانه برای هر سیم‌کارت، می‌توانید از سرویس حساب چند کاربره استفاده کنید.

 

مشترکان سیم‌کارت‌های ایرانسل می‌توانند به کمک سرویس حساب چند کاربره یک حساب اینترنت همراه ایجاد کرده و آن را بین اعضای خانواده، دوستان یا دیگر کاربرانی که مد نظر دارند به اشتراک بگذارند. از طریق حساب چند کاربره می‌توان حساب مشترکی برای اعضای خانواده با حداکثر ظرفیت ده کاربر ایجاد کرد و در صورت تمایل برای هر کاربر محدودیت‌هایی را تعیین نمود. دیگر ویژگی‌ مهم حساب چند کاربره امکان ایجاد و به اشتراک‌گذاری یک حساب ریالی است که سقف استفاده ریالی هر کاربر در آن قابل تنظیم خواهد بود.

 

قابلیت فعال‌سازی خودکار سرویس با خرید بسته توسط کاربر

برای فعال کردن این سرویس می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل ‌من به بخش حساب چند کاربره مراجعه کنید. همچنین می‌توانید کد #۱*۳*۴۰۰* را شماره‌گیری کرده و پس از آن سایر مراحل فعال‌سازی این سرویس را دنبال نمایید. پس از فعال کردن این سرویس از طریق اپلیکیشن ایرانسل ‌من یا به کمک شماره‌گیری کد #۱*۲*۱*۴۰۰* می‌توانید کاربران مد نظر خود را به عنوان زیرشاخه به حساب اصلی خود اضافه کنید و از این طریق به آنها امکان استفاده از حساب چندکاربره را بدهید.

اگر قصد غیرفعال ساختن این سرویس را دارید می‌توانید از برنامه ایرانسل من استفاده کنید یا این که کد #۵*۱*۴۰۰* را شماره‌گیری نمایید. برای خرید بسته افزایشی سرویس چند کاربره نیز می‌توانید از همان اپلیکیشن ایرانسل ‌من استفاده کرده یا کد دستوری #۱*۱*۴۰۰* را شماره‌گیری نمایید. به این ترتیب اعضای حساب چند کاربره شما نیز می‌توانند از بسته افزایشی اینترنت استفاده کنند. توجه داشته باشید که اگر هر یک از اعضای زیرشاخه از اینترنت این بسته استفاده کند، از اعتبار کل بسته افزایشی کسر خواهد شد.

 

بسته‌ های اینترنت ایرانسل بوم و بوم پلاس

به کمک سرویس بوم می‌توانید با انتخاب مواردی نظیر تعداد پیامک، میزان دقایق مکالمه و همچنین حجم اینترنت مورد استفاده‌ی خود، بسته‌ی مورد نظرتان را خریداری کنید. همچنین اگر حجم اینترنت همراه شما به پایان برسد می‌توانید به کمک سرویس بوم پلاس از اعتبار بسته‌ی ترکیبی خود به عنوان جایگزین آن استفاده کنید.

 

به منظور ساختن بسته مورد نظر خود می‌توانید علاوه بر اپلیکیشن ایرانسل ‌من از نسخه‌ی تحت وب این اپلیکیشن یا کد #۵*۵*۵۵۵* استفاده نمایید. برای اطلاع یافتن از باقی‌مانده‌ی اعتبار بسته‌ی بوم یا بوم پلاس خود هم می‌توانید از همان روش‌های یاد شده استفاده کرده یا کدهای #۳*۴*۱*۵۵۵* (برای سرویس بوم پلاس) و #۴*۴*۱*۵۵۵* (برای سرویس بوم) را به کار ببرید.

 

بسته‌ های اینترنت ایرانسل ثابت

اکنون مدتی است که شرکت ایرانسل علاوه بر سرویس اینترنت همراه، سرویس اینترنت ثابت یا TD-LTE را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها برخلاف اینترنت همراه به کمک مودم قابل استفاده خواهند بود و از همین رو از آنها با نام ثابت یاد می‌شود. بسته‌ های اینترنت ایرانسل ثابت در قالب سرویس‌های هفتگی، یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه قابل خریداری خواهد بود.

 

پیش از آن که به شرح جزییات این بسته‌ها در قالب جدول‌های مجزا بپردازیم باید به این نکته اشاره کرد که سرویس اینترنت ثابت یا TD-LTE شرکت ایرانسل علاه بر بسته‌هایی با حجم محدود، بسته‌های نامحدود ماهانه را نیز در بر می‌گیرد. برای هر کدام از بسته‌های نامحدود حجم معینی برای میزان مصرف منصفانه با سرعت اسمی سرویس تعیین شده است که پس از مصرف شدن آن سرعت اینترنت در تمامی سرویس‌ها به رقم ۲۵۶ کیلوبیت در ثانیه کاهش می‌یابد. ضمن آن که اینترنت شبانه ایرانسل از ساعت ۲ بامداد تا ۷ بامداد قابل استفاده خواهد بود.

 

بسته‌ های اینترنت ایرانسل ترکیبی

بسته‌ های ترکیبی اینترنت ایرانسل همان گونه که از نامشان پیدا است ترکیبی از اینترنت ثابت و همراه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. به این معنی که بخشی از حجم این بسته‌ها به اینترنت ثابت و بخش دیگری از آنها هم به اینترنت همراه اختصاص یافته است. در حال حاضر بسته‌های ترکیبی اینترنت ایرانسل تنها سرویس‌های سه ماهه و یک ساله را در بر می‌گیرد. جزییات مربوط به تمام بسته های ایرانسل را در اینجا مشاهده کنید.

روش خرید بسته های رایتل

با خریدن و فعالسازی سیم‌کارت رایتل و اولین استفاده از آن، بسته‌های آغازین اینترنت، مکالمه و پیامک برای سیم‌کارت شما فعال می‌شود. پس از پایان یافتن حجم اینترنت بسته آغازین، می‌توانید مطابق نیازهای خود، هر یک از بسته‌های اینترنت رایتل را خریداری کنید.

  1. شماره گیری کد دستوری #۱۴۲* (مجموعه کدهای دستور رایتل را از اینجا ببینید)
  2. مراجعه به صفحه خرید بسته در وب سایت رایتل
  3. خرید از طریق سامانه مدیریت حساب
  4. خرید از طریق سامانه پیام کوتاه ۲۰۲۰
  5. فروشگاه‌های رایتل
  6. مراجعه حضوری به یکی از نمایندگان فروش و خدمات

بسته‌های اینترنت همراه رایتل برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری

بسته‌هایی که برای دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی رایتل طراحی شده است، با دو سرعت پایه و حرفه‌ای قابل تهیه است. در دو سیم‌کارت اعتباری و دائمی رایتل در صورت استفاده از بسته‌های اینترنتی با سرعت‌های مختلف، قیمت‌ها به ازای مدت زمان مورد نیاز و حجم درخواستی، لحاظ می‌شوند و میزان قیمت و حجم در هر دو  سیم‌کارت‌ها یکسان است؛ مثلاً قیمت بسته اینترنتی پایه ۷ روزه با سرعت ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه ۳ هزار تومان و قیمت بسته اینترنتی پایه ۳۰ روزه، ۱۲ هزار و پانصد تومان است.

بسته‌های اینترنت دیتا

سیم‌کارت دیتای رایتل با پیش شماره ۰۹۲۱ ، ویژه دسترسی به اینترنت پرسرعت و خدمات انتقال داده است و از قابلیت دریافت و ارسال پیام کوتاه نیز برخوردار است. بسته‌های اینترنت سیم‌کارت دیتای رایتل، با حجم ترافیک‌های متنوع و باسرعت حرفه‌ای طراحی شده است. با خرید این بسته‌ها، تا ۱۵% تخفیف نسبت به بسته‌های ۳۰ روزه و کمتر شامل به شما تعلق خواهد گرفت.

حجم‌های افزایشی اینترنت

فرقی نمی‌کند مشترک کدام یک از سیم‌کارت‌های رایتل (دائمی، اعتباری، دیتا) باشید، می‌توانید برای استفاده از اینترنت پرسرعت همراه ۳G یا ۴G با توجه به میزان مصرف و هزینه مورد نظر خود، از میان بسته‌های اینترنت موجود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. چنانچه یکی از بسته‌های اینترنت بلند مدت ۹۰، ۱۸۰ یا ۳۶۵ روزه را خریداری کرده باشید و حجم بسته خریداری شده پیش از پایان اعتبار زمانی بسته به اتمام رسیده باشد یا نیاز به حجم بیشتری داشته باشید، می‌توانید نسبت به خرید حجم افزایشی اقدام نمایید و دیگر نیازی به خرید بسته اینترنت جدید نخواهید داشت.

 

روش خرید بسته های اینترنت مخابرات 

سرویس ADSL در شرکت مخابرات استان تهران به دو صورت قابل ارایه می باشد:

۱-    شیوه پس پرداخت (Post Paid) که مشترک هزینه سرویس را بر روی قبض تلفن خود پرداخت می نماید.

۲-    شیوه پیش پرداخت (Pre Paid) که مشترک هنگام ثبت نام سرویس، هزینه خدمات را پرداخت می نماید.

–  تجهیزات مورد نیاز:

  • خط تلفن ثابت
  • دستگاه مودم ADSL
  • دستگاه تفکیک کننده( Splitter)

نحوه ثبت نام:

–  ثبت نام از طریق تماس با سامانه ۲۰۲۰: پس از تماس و ثبت نام اولیه به همراه مدارک معتبر به مرکز مخابراتی مربوط، مراجعه شود.

–  ثبت نام از طریق به صورت اینترنتی: به آدرس https://adsl.tci.ir/panel مراجعه و پس از ثبت نام اینترنتی به همراه مدارک معتبر به مرکز مخابراتی مربوط، مراجعه شود.

–  مراجعه به مرکز مخابراتی: در این حالت حضور شخص مالک یا قائم مقام قانونی وی به همراه مدارک شناسایی معتبر در مرکز ضروری است. پس از تکمیل فرم درخواست دایری، در صورت پرداخت آخرین صورتحساب صادره تلفن ثابت، نسبت به دایری ADSL اقدام می شود.

(در صورت درخواست محصولات به صورت پیش پرداخت (Prepaid)، هزینه مربوط پس از فعال سازی سرویس توسط مشترک و به صورت اینترنتی، پرداخت می شود.)

مدارک لازم:

  • اشخاص حقیقی

– مالک تلفن: اصل شناسنامه، کارت ملی عکس دار، کپی آن ها، آخرین قبض پرداختی.

– مستاجر: ارایه اجاره نامه معتبر و یک کپی از آن با رعایت موارد زیر:

    • حداقل چهارماه از اعتبار آن باقی باشد، شماره تلفن مربوط در آن ذکر شده باشد، نام مالک تلفن در اجاره نامه ذکر شده باشد.
    • آخرین قبض پرداختی
    • در صورتی که مستاجرین از سرویس پیش پرداخت استفاده نمایند، نیازی به ارایه اجاره نامه رسمی ندارند و نیازی نیست که خط به نام شخص وی باشد.

 

  • اشخاص حقوقی خصوصی:
    • اساسنامه
    •  آگهی آخرین تغییرات شرکت مندرج در روزنامه رسمی
    • گواهی ثبت شرکت و کپی از آن
    • آگهی آخرین تغییرات شرکت و صاحبان امضاء مجاز
    • معرفی نماینده شرکت متقاضی
    • کد اقتصادی یا شناسه ملی
    •  آخرین قبض پرداختی
    • معرفی نامه متقاضی که ممهور به مهر شرکت و به امضای صاحبان امضا رسیده باشد.
  • اشخاص حقوقی دولتی:
    • تقاضای سازمان مربوط با امضای بالاترین مقام
    •  معرفی نامه با امضای بالاترین مقام سازمان
    • تاییدیه حراست سازمان
  • مکان های عام المنفعه:
    • درخواست متولی
    • آخرین قبض پرداختی
    • در صورت دایری ADSL از شرکت های دیگر، قبل از مراجعه به شرکت مخابرات جهت ثبت نام، از جمع آوری سرویس خود مطمئن شوید.
    • مدت زمان دایری ADSL، سه روز کاری است.

  برای کسب راهنمایی و دریافت پشتیبانی، سامانه ۲۰۲۰ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی است.

همچنین  ثبت خرابی از طریق شماره تلفن ۲۰۱۰ برای مشتریان خانگی و تجاری ADSL ،به صورت شبانه روزی و در تمام طول هفته امکان پذیر است.

 

مشترک
اعلان
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
زیبا کریمی
زیبا کریمی
6 ماه قبل

سلام ممنون از مقاله خوبتون، ببخشید من یه خبر میخوندم توی مجله اقتصاد آفرین توش کد بسته نامحدود شبانه رو نوشته بود ولی نتونستم خریداری کنم، آیا بسته های نامحدود همراه اول جمع شده؟