افزایش حقوق ۹۸

افزایش حقوق کارمندان در بودجه ۹۸

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

آخرین خبرها درباره افزایش حقوق ۹۸

بر اساس آخرین صحبتهای رییس سازمان اداری استخدامی کشور افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۸، ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است. البته ممکن است میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸ بسته به میزان تورم متغیر باشد. بنابراین رقم تورم می‌بایست تا پایان سال توسط بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام شود. میزان افزایش حقوق کارمند در سال ۹۸ به هنگام بررسی بودجه در مجلس مشخص خواهد شد.

میزان افزایش حقوق ۹۸ تا حدودی با سال پیش متفاوت خواهد بود. چرا که  گویا در سال گذشته افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۸ متناسب با میزان تورم نبوده و  برای دریافتی ها بالای ۵ میلیون تومان هیچ گونه افزایشی در نظر گرفته نشده بود. با این وجود آقای  نوبخت وعده داده است  که افزایش حقوق سال ۹۸ بیش از سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ خواهد بود. البته این وعده در خصوص کارمندان دولت می باشد.

افزایش حقوق بر اساس بودجه ۹۸

تا اینجا تنها چیزی که می‌دانیم این است که افزایش حقوق کارمندان دولت بر اساس بودجه ۹۸ به اندازه ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است. البته این بودجه پیشنهادی دولت است و هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است. ولی از آن می‌شود حدس زد که افزایش حقوق سال آینده باید چیزی حول و حوش ۲۰ درصد باشد.

بیشتر بخوانید: میزان افزایش حقوق سال ۹۸ چقدر باید باشد؟

دولت در شرایط تورمی با تصمیم سختی مواجه است. در بودجه ۹۸ از یک سو باید افزایش حقوق به حدی باشد که قدرت خرید از دست رفته مردم که با تورم شدید در یکی دو سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است جبران شود. با این حال از سوی دیگر افزایش زیاد حقوق‌ها و تزریق پول به اقتصاد ایران به تورم دامن می‌زند و کشور را در یک دور باطل تورمی می‌اندازد که در آن صورت کنترل تورم را برای دولت سخت‌تر می‌کند.

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments