بسته‌های حمایتی دولت

کارمندان جامانده از توزیع بسته‌ها حمایتی دولت بخوانند

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

اخیرا با به دلیل مساعد نبودن شرایط معیشتی مردم و افزایش نرخ تورم، هیئت دولت تصمیم به حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه گرفته است. دراین خصوص دولت بسته‌های حمایتی ویژه‌ای تحت عنوان سبد کالا در نظر گرفته است.

بعد از گذشت یک ماه‌ و‌ نیم از توزیع بسته‌های حمایتی مردم، هنوز تعدادی از کارمندان و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از توزیع بسته‌های حمایتی دولت جامانده‌اند. طبق صحبت‌های مدیران و مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارمندان جامانده از توزیع بسته‌ها حمایتی می‌توانند برای دریافت بسته حمایتی دولت به مراکز مربوطه ازجمله سازمان تأمین اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد مراجعه کنند یا بر اساس اطلاعیه‌ها منتظر حمایت دولت از آن دسته افرادی باشند که تحت پوشش هیچ صندوق و سازمانی نیستند.

 

سبد کالا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سبد کالا به افراد و کارمندانی که درآمدی زیر ۳ میلیون تومان دارند تعلق می‌گیرد. مبلغ نقدی بسته حمایتی درمجموع ۶۰۰ هزار تومان است که طی ۳ مرحله به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

همچنین سبد کالا به کسانی تعلق می‌گیرد که تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، بازنشستگان این سازمان و بازنشستگان کشوری و لشکری باشند.

از یازدهم آذر ۹۷ اولین مرحله توزیع بسته‌های حمایتی دولت بین افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شد و در مراحل بعد بازنشستگان کشوری و لشکری و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی سبد کالا خود را دریافت کردند.

 

فروشگاه‌های توزیع سبد کالا

دلیل آغاز اجرای این طرح از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور به دلیل دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی و تضمین کیفیت کالا‌های ارائه‌شده به مشمولان است.

فهرست فروشگاه‌های توزیع سبد کالا و طرف قرارداد این طرح حمایتی دولت فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی و تعاونی روستایی کشور اعلام شده است.

متأسفانه در مرحله اول توزیع سبد کالا بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان این سازمان هنوز موفق به دریافت بسته‌های حمایتی خود نشده‌اند. طبق آخرین اخبار، سازمان تأمین اجتماعی مشغول طرح بسته غذایی برای افراد تحت پوشش و واجد شرایط خود است.

طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی تا به امروز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته که دریافتی آن‌ها زیر ۳ میلیون تومان است، شناسایی شده‌اند که در اولین مرحله ۲۰۰ هزار تومان به‌حساب آنان واریز می‌شود و در مرحله دوم نیز احتمالا به آن‌ها سبد کالا تعلق می‌گیرد.

بر اساس صحبت‌های محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لیست بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی آماده شده است. این لیست در ابتدا شامل ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده بوده که به‌محض تأمین اعتبار از سوی خزانه در ۳۰ دی‌ماه سبد حمایتی را دریافت می‌کنند.

شریعتمداری در ادامه اعلام کرد که حجم منابع بسته حمایتی و توزیع سبد کالای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را متناسب با خانوار‌ها تعیین کرده‌ایم و منتظر تأمین منابع هستیم.

مشترک
اعلان
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بهمنیاری
بهمنیاری
5 سال قبل

اگر فروشگاهی درخواست وجه کرد چه کار باید کرد؟

مونا صادقی
مدیر
5 سال قبل
پاسخ به  بهمنیاری

فروشگاه‌های عرضه سبد کالا اجازه دریافت وجه ندارند. در صورت مشاهده چنبن چیزی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرید.