کارت سوخت

توصیه شرکت ملی نفت به دارندگان کارت سوخت

( آخرین به روزرسانی : 19/07/02 )

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از دارندگان کارت هوشمند سوخت خواست که تا پایان تیرماه، دست کم یک بار با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری انجام دهند.
طبق آخرین اخبار، نظر به اجرای مصوبه‌های دولت و مجلس شورای اسلامی و با توجه به برنامه عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت از ۲۰ مرداد ماه امسال، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران توصیه می‌کند به منظور کسب اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت، مالکان تمامی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها تا پایان تیرماه حداقل یک بار از کارت سوخت شخصی خود استفاده و در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی، به آدرس سایت www.niopdc.ir مراجعه کنند.

طبق توضیحات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قرار است از ۲۰ مراد ماه سوخت گیری خودرو‌های شخصی در پمپ بنزین‌ها از طریق ارائه کارت سوخت شخصی انجام شود با این حال تغییری در قیمت این حامل انرژی بوجود نمی‌آید و همچنان قیمت بنزین معمولی برای هر لیتر یکهزار تومان و بنزین سوپ یکهزار و ۲۰۰ تومان است.

هدف از انجام اینکار کنترل شیب مصرف بنزین در کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه است.

زمستان سال گذشته، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مردم خواست تا در صورت مفقودی کارت سوخت، نسبت به دریافت کارت المثنی اقدام کنند و پس از آن اعلام شد می‌توان یکی از کارت‌های بانکی صاحب خودرو را به عنوان کارت سوخت در نظرگرفت.

افرادی که کارت سوخت خود را گم کردند، چه کنند؟

طبق آخرین اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آن دسته از صاحبان خودرو‌ها که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده و بر اساس فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با طی کردن فرایند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند و کارت هوشمند سوخت آن‌ها بر اساس ثبت‌نام انجام شده قبلی، صادر می‌شود و توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

این افراد، هزینه صدور کارت سوخت المثنی را برابر تعرفه مصوب، هنگام دریافت کارت به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت خواهند کرد. هم‌چنین اگر عده‌ای از شهروندان که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده‌اند و در فراخوان قبلی نسبت به ثبت‌نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ یا سامانه دولت همراه  برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کنند.

منبع: تابناک

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments