پیدا کردن کد پستی

دریافت کد پستی از طریق اینترنت و تلفن

( آخرین به روزرسانی : 22/08/28 )

طی سال های اخیر برای پر کردن فرم ثبت نام، تشکیل پرونده تحصیلی و حقوقی و یا تقریبا هر پرونده دیگری وجود کد پستی جزو موارد ضروری به حساب می آید. ولی طولانی بودن کد پستی اغلب مانع از این می شود که زحمت حفظ آن را بکشیم!  ضمن اینکه پیش از این ها کد پستی از موارد مورد نیاز تکمیل فرم ها نبود. ولی در حال حاضر خالی گذاشتن کادر کد پستی یا غلط پر کردن آن ممکن است مشکل ساز شود.

با تمام این تفاصیل به دلیل کاربردی بودن کد پستی، راه های مختلفی برای پیدا کردن کد پستی وجود دارد که در ادامه متن به اطلاع شما می رسانیم.

پیدا کردن کد پستی از طریق اپلیکیشن کارپرداز

با استفاده از اپلیکیشن کارپرداز می توانید با وارد کردن نشانی خود، کدپستی مکان موردنظر را پیدا کنید. برای یافتن کدپستی موردنظر بایستی نام شهر، محله و … را به ترتیب وارد نمایید.

دانلود کارپرداز

 

پیدا کردن کد پستی از طریق شرکت ملی پست

برای پیدا کردن کدپستی از طریق اینترنت به پرتال شرکت ملی پست ایران مراجعه کنید. در بخش بالا سمت راست  بر روی گزینه کدیاب کلیک کنید.

کدپستی یاب

بعد از انتخاب نام استان و نام شهر، ۳ گزینه جدید نشان داده می‌شوند. گزینه نخست مربوط به جستجو در ساختمان‌های دارای پلاک است؛ گزینه بعدی به ساختمان‌هایی اختصاص یافته که دارای نام مشخصی هستند،بنابراین متناسب با محلی که به دنبال پیدا کردن کد پستی آن‌جا هستید، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید.

 

استعلام کد پستی

بعد از انتخاب، وارد گام دوم پیدا کردن کد پستی در سایت می‌شویم. جایی که می‌بایست نام ساختمان مورد نظر را بنویسید. بعد از نوشتن نام ساختمان، ممکن است چندین برج با همین نام وجود داشته باشند. به صورت هوشمند تمامی برج‌هایی که با نام مورد نظر شما مطابق هستند، به همراه آدرس، به نمایش در می‌آیند و می‌توانید خیلی راحت ساختمان مورد نظرتان را پیدا کنید. بعد از انتخاب، وارد بخش بعدی که گزینش واحد است، می‌شویم. در یک جدول، همه چیز خیلی شیک و تمیز به نمایش در آمده و می‌توانید طبقه و شماره واحد مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد گزینه دریافت کد پستی را بزنید. در انتها در پایین صفحه کد پستی محل مورد نظر شما درج می‌شود.

 

پیدا کردن کد پستی از طریق شماره تلفن (فعلا در دسترس نیست)

پیش‌تر، یکی از اقدامات جالب وب‌سایت رسمی پست کشور، یافتن کد پستی با استفاده از شماره تلفن ثابت بود. به این صورت که وارد سایت می‌شدید و شماره تلفن ثابت محلی را که به دنبال کد پستی آن بودید، وارد می‌کردید. خیلی راحت و سریع، وب‌سایت به شما کد پستی آن‌جا را ارایه می‌کرد. اما حالا این مورد در دسترس نیست. به گفته حسین مهری معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست، این روش در حال حاضر به مشکل خورده و به زودی با برطرف کردن مشکلات پیش آمده، امکان پیدا کردن کد پستی از طریق شماره تلفن میسر خواهد شد.

 

پیدا کردن کد پستی از طریق قبض

مسلما هر مکان که دارای نشانی پستی و کد پستی است دارای آب، گاز، برق، تلفن و… است و هر کدام از این‌ها دارای قبضی برای نمایش هزینه و میزان مصرفی شما در دوره هستند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن کد پستی، از طریق همین قبض‌ها است. تمامی قبض‌ها دارای بخشی برای درج کد پستی محل هستند و شما می‌توانید با مشاهده آن‌ها، کد پستی محل موردنظرتان را بیابید.

منبع: آی تی رسان

مشترک
اعلان
guest
7 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آیلار
آیلار
7 ماه قبل

بهارستان سلطان آباد ۲۴متر شهید چمران ۱۰متری چهارم خیابان سهند ۲ پلاک ۶۷ کد پستی رو لطفاً بگید

سولماز
سولماز
8 ماه قبل

سلام کدپستی
مسکن مهر انصار ۷ زنبق یک و دو بلوک ۱۹۵ واحد ۱۹
رو میخواستم

مسلم کیخائی
مسلم کیخائی
8 ماه قبل

هرچه تلاش کردم نشد، کدپستی ابتدای خ ریحانی در شهرافوس استان اصفهان را میخواستم ولی فقط یه ساعت وقتم هدررفت وهیچ!

خدیجه رضایی
خدیجه رضایی
1 سال قبل

سلام کدپستی به آدرس قرچک خیابان محمدآباد مهدیه۲۸بلاک۵۲چند است

سمیه طالبی
سمیه طالبی
1 سال قبل

سلام کدپستی ۱۰رقمی به آدرس پاکدشت بلوار خرمشهر خیابان طالقانی جنوبی کوچه گلهای دهم پلاک ۱۶ واحد ۱۰ چند است

منصوره سبزکار
منصوره سبزکار
1 سال قبل

۳۵٫۴۸۰۷۲۷۷,۵۰٫۹۳۴۴۱۸۲

کدپستی این مختصات جغرافیایی را نیازمندم.
آدرس:
پرند، کوزو ۵ ، بلوار امام رضا خ یدالله کلهر، یاس یک، بلوک۲۴ ،طبقه ۴ ، واحد ۱۹

محمد
محمد
1 سال قبل

کدپستی۱۰رقمی بلوارتوس توس ۷۴ سلیمانی۵ چند است