کارگران

چارچوب کلی حقوق سال ۹۸ کارگران تعیین شد

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد چارچوب کلی حقوق سال ۹۸ کارگران تا حدودی تعیین‌شده است.

شریعتمداری عصر سه‌شنبه پس از شرکت در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی رنان سرپرست در پاسخ به پرسشی درباره غیبت کارفرمایان در نخستین جلسه دستمزد و حقوق سال ۹۸ گفت: سه‌جانبه گرایی با همه محاسنی که دارد برای اینکه سه طرف به اجماع برسند کمی زمان‌بر است. ولی با این حال درباره حقوق سال ۹۸ کارگران تا حدودی به نتیجه رسیده‌ایم.

وزیر تعاون درباره تخصیص یارانه به بخش آموزش، فرهنگی، بهداشت و درمان کارگران گفت: برای افزایش حقوق سال ۹۸ کارگران چارچوب‌هایی تعیین‌شده است اما باید بر مبنای تصمیمات سه‌جانبه گرایی و در شورای عالی کار به نتیجه قطعی و نهایی برسیم.

همچنین حق مسکن سه سال پیش از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان رسید و ما پیشنهاد مبلغ یک‌صد هزار تومان برای حق مسکن کارگران را به هیات وزیران ارسال کرده‌ایم.

شورای عالی کارابتدای بهمن‌ماه با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برای حق مسکن کارگران مشمول قانون کار برگزار شد و افزایش ۶۰ هزار تومان حق مسکن تصویب شد. البته اجرایی این مصوبه نیاز به تصویب هیات وزیران دارد.

حتما بخوانید:  میزان مالیات بر حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۸

کمبود بودجه در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

شریعتمداری گفت اجرای طرح همسان‌سازی حقوق و دستمزد نیازمند بودجه بسیار بالایی است؛ به همین دلیل به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اجرای این طرح در بازه زمانی سه‌ساله را ارائه کرده‌ایم.

همچنین ایشان اعلام کردند که از سوی گروه تلفیق چهار هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تخصیص پیدا کرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود سال گذشته برای همسان‌سازی رقم اندکی داشتیم. امروز ما افرادی با حقوق ۵۰۰ هزار تومان داریم بنابراین باید برای همسان‌سازی مبالغ بیشتری اختصاص یابد.

ضمن اینکه وزیر تعاون در ارتباط با عیدی بازنشستگان کشوری گفت: یک میلیون و ۴۲۱ هزار بازنشسته کشوری عیدی پایان سال را بیست و یکم بهمن‌ماه دریافت کردند. بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همراه آخرین حقوق امسال می‌توانند عیدی را دریافت کنند.

حتما بخوانید:  دریافت فیش حقوقی مستمری تامین اجتماعی
مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments