تحقیق در مورد آلودگی هوا

آخرین مطالعات درباره آلودگی هوا چه می‌گوید؟

( آخرین به روزرسانی : 19/08/13 )

تحقیق در مورد آلودگی هوا

در حال حاضر تحقیق در مورد آلودگی هوا به جهت مطرح شدن موضوع آلودگی هوا به عنوان یک معضل جهانی و آسیب های بیشمار آن بر انسان در قالب مقاله آلودگی هوا رو به افزایش است. با این وجود تحقیق در مورد آلودگی هوا برای کودکان از حساسیت بیشتری برخوردار است. چرا که کودکان و نوزادان جزو حساسترین گروه‌های جامعه آسیب‌پذیر نسبت به آلاینده‌های هوا هستند. اخیرا تحقیق در مورد آلودگی هوا علاوه بر کشف ارتباط بین آلودگی هوا و علائم بیماریهای تنفسی و بدتر شدن آسم، ارتباط‌هایی بین آلودگی هوا و تولد زودرس، مرگ و میر نوزادان، کاهش ظرفیت ریه و حتی آسم را مشخص کرده است. تحقیق در مورد آلودگی هوا برای کودکان بیانگر این موضوع ست که  کودکان و نوزادان بواسطه تنفس از طریق دهانشان و بدون گذراندن هوا از فیلترهای موثر بینی، آلاینده‌های بیشتری را وارد مجاری تنفسی خود می کنند.

تحقیق در مورد آلوذگی هوا برای کودکان

 

عوارض آلودگی هوا

 طبق نتایج چندین مقاله کوتاه در مورد آلودگی هوا چنانچه غلظت آلاینده‌های هوا فراتر از ظرفیت تصفیه ریه انسان باشد، وارد جریان خون شده و عوارضی همچون اختلال در انتقال اکسیژن به بافت های بدن، افزایش ضربان قلب، سکته قلبی، کاهش ظرفیت شش‌ها، آسم، برونشیت و سرطان ریه منجر می‌شود.

همچنین به جز اثراتی که آلودگی هوا در کوتاه مدت روی بدن افراد دارد، اثرات بلندمدتی هم برای کسانی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند شناخته شده است که مهم‌ترین آنها از این قبیل است:

  • سرعت گرفتن فرآیند پیری و فرسودگی ریه‌ها
  • از دست دادن ظرفیت ریه‌ها و پایین آمدن بهینگی عملکرد آنها
  • پیشرفت بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، آمفزیم( نوعی بیماری ریوی) و حتی سرطان
  • و به طور خلاصه کوتاه شدن طول عمر

ضمن اینکه معتبرترین مقاله آلودگی هوا نشان داده که آلودگی هوا علاوه بر تشدید عوارض تنفسی و قلبی در مبتلایان به این بیماری‌ها، مهم‌ترین عامل در بروز بیماری‌های تنفسی و قلبی در افراد سالم نیز به حساب می‌آید.

 

با آلودگی هوا باید چه کرد؟

جدیدترین عناوین مقاله آلودگی هوا اغلب در ارتباط با راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا به انتخاب و مصرف مواد غذایی مناسب پرداخته‌اند. در این مطالعات و مقالات مصرف سیب، نارنگی، پرتقال، انار، انواع سبزی از قبیل سیر، پیاز، انواع کلم ها، گوجه فرنگی و کاهو توصیه می‌شود.

مقاله آلودگی هوا

مطالعات درباره رابطه آلودگی هوا و افسردگی

طبق پژوهش‌های علمی انجام گرفته، آلودگی هوا قدرت تصمیم‌گیری را در افراد کاهش می‌دهد و موجب افسردگی می‌شود. همچنین آلودگی هوا به طور عمومی عاملی در تشدید افسردگی افراد است. و کسانی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند بیش از دیگران احساس بی‌انرژی بودن، بی‌حوصلگی و خستگی مفرط می‌کنند. آلودگی نه تنها موجب تپش قلب و تنگی نفس می‌شود بلکه از لحاظ روانی هم می‌تواند وضع روانی افرادی که به اضطراب مبتلا هستند را بدتر کند.

آلودگی هوا تاثیر منفی بر علائم ظاهری و رفتاری بیماران وسواسی دارد و باعث می‌شود آنها دچار نگرانی مضاعف شوند و همواره احساس بیماری کنند و خطر ابتلا به آن را داشته باشند. این وضعیت روانی را اصطلاحا «خود بیمار انگاری» می‌نامند.

منبع: نمناک

رابطه آلودگی هوا و شخصیت افراد

مطالعه‌های اخیر مورد جدیدی را هم درباره آلودگی هوا مشخص کرده‌اند. بر این اساس آلودگی هوا می‌تواند با ایجاد حسی از سرخوردگی و افسردگی افراد را با شخصیت‌های اجتماعی به تدریج به اشخاصی درون‌گرا تبدیل کنند.

مطالعات همچنین نشان داده است که آلودگی هوا در سنین بالا می‌تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را در افراد مستعد تا حدی افزایش دهد.

مطالب مرتبط: وضعیت آلودگی همین لحظه را در تهران، اصفهان، اهواز، مشهد و دیگر شهرهای ایران ببینید

 

خطرات آلودگی هوا برای زنان باردار

برای خانم‌های حامله، خطرناک‌ترین عنصری که در هوای آلوده وجود دارد سرب است. سرب گذشته از تاثیری که بر سلامت عمومی افراد و بالا رفتن ابتلا به سرطان و ابتلا به بیماری‌های روانی دارد احتمال سقط جنین را در دوران بارداری به شدت بالا می‌برد.

آلودگی هوا به ویژه آلودگی‌هایی که درصد سرب در آنها بالاست و به دلیل سوخت نامناسب خودروها به وجود می‌آید احتمال تولد کودکان مبتلا به نقص عضو، اوتیسم و بیش فعالی را هم افزایش می‌دهد. همچنین مسمومیت ناشی از سرب باعث افزایش اختلالات ذهنی، فراموشی‌های دائم، بیماری‌های لرزشی و جنون می‌شود.

مقاله کوتاه در مورد آلودگی هوا

آلودگی هوا مردم را خشن می‌کند

جالب است بدانید یکی دیگر از پیامدهای آلودگی هوا، کمبود میزان اکسیژنی است که به بدن می‌رسد. این موضوع باعث بی‌حوصلگی و عدم کنترل خشم می‌شود همچنین آلودگی هوا با کاهش انرژی و ایجاد خواب آلودگی می‌تواند باعث پرخاشگری افراد شود.

اختلالاتی مانند پرخاشگری و افسردگی، اختلال در تمرکز و کند شدن عملکرد ذهنی در نتیجه کاهش اکسیژن رسانی به مغز اتفاق می‌افتد که همه این عوامل سبب به وجود آمدن مسائل اجتماعی، شغلی و عمومی در شهرهای آلوده می‌شود.

 

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments