گرفتن موجودی حساب

۷ روش موجودی گرفتن از بانک ها

( آخرین به روزرسانی : 19/06/19 )

خوشبختانه طی سالهای  اخیر روش گوناگونی برای موجودی گرفتن از حساب بانکی برای افراد فراهم شده است. در واقع شبکه بانکی کشور جهت تسهیل ارائه خدمات به مشتری از کانال‌ها مختلفی استفاده می کند.

یکی از متداول ترین روش ها که عموم افراد با آن آشنایی دارند اطلاع از موجودی حساب با استفاده از کارت عابر بانک است. درحال حاضر برای این روش مبلغ ۱۰۰۰ ریال از حساب مشتری در قالب کارمزد خدمات بانکی کسر می‌شود. در ادامه روش های دیگر اعلام موجودی کارت را با هم مرور می کنیم.

۱- مراجعه به شعبه افتتاح کننده حساب

 در صورتی که بانک مورد نظر شما از یک سیستم متمرکز برای مدیریت حساب‌های مشتریان استفاده کند، می‌توانید  برای موجودی گرفتن از حساب خود به بانک مراجعه کنید. در غیر این صورت باید به‌‌ همان شعبه‌ای که حساب را افتتاح کرده اید، مراجعه کنید.

۲- استفاده از دستگاه‌های خود‌پرداز

دارندگان کارت‌های بانکی می‌توانند با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانکی، از موجودی حساب خود مطلع شوند. البته باید بانک مورد نظر آن‌ها به شبکه شتاب متصل باشد. در غیر این صورت موجودی گرفتن فقط از دستگاه خود‌پرداز‌‌ همان بانک امکان پذیر است.

۳- اعلام موجودی با استفاده از پایانه‌های فروشگاهی ( دستگاه کارت خوان)

در کنار شبکه خودپرداز‌های بانکی، دارندگان کارت‌های بانکی می‌توانند با مراجعه به شبکه پایانه‌های فروشگاهی در تمام کشور، از موجودی حساب خود مطلع شوند. توجه داشته باشید که بانک نصب کننده پایانه فروشگاهی باید به شبکه شتاب وصل باشد. در غیر این صورت دریافت موجودی فقط از کانال پایانه فروشگاهی نصب شده توسط‌‌ همان بانک یا شرکت ارائه کننده خدمات پرداخت الکترونیک مقدور خواهد بود.

۴- اعلام موجودی با استفاده از تلفن

 راهنمای کامل چگونگی اعلام موجودی از طریق تلفن و لیست شماره تلفن بانک همه بانک‌ها را می‌توانید در مقاله آدرس اینترنت بانک و شماره تلفن بانک تمامی بانکها مشاهده کنید. البته در این روش، به شماره ۱۶ رقمی کارت، رمز دوم یا رمز تلفن بانک و در بعضی موارد کد CVV2 نیاز دارید.

تلفن بانک

۵- اعلام موجودی با استفاده از تلفن همراه (اپلیکیشن‌های پرداخت و همراه‌بانک‌ها)

ساده ترین راه برای اطلاع از موجودی حساب استفاده از تلفن همراه و اپلیکیشن‌های پرداخت است. با دانلود و نصب اپلیکیشن‌ های پرداخت و یا همراه‌بانک‌ها می‌توانید ضمن دریافت موجودی از دیگر خدمات این اپلیکیشن‌ ها استفاده کنید.

۶-  اعلام موجودی با استفاده از اینترنت بانک

 تمامی بانک ها اکثر خدمات بانکی خود را بر روی اینترنت نیز، ارائه می‌کنند. البته مشتری باید برای استفاده از این روش اینترنت بانک خود را فعال کند. درنظر داشته باشید اطلاعات مورد نیاز در این شیوه برای بانک‌های مختلف، متفاوت است. مثلا در برخی بانک‌ها  شماره ۱۲ رقمی کارت، کد CVV2، تاریخ انقضای کارت و رمز دوم نیاز دارید و در برخی دیگر از بانک‌ها به شناسه کاربر و رمز ورود به اینترنت الزامی است.

۷-  استفاده از کدهای USSD بدون نیاز به اینترنت

  برای اطلاع از مانده حساب کارت خود با استفاده از کدهای USSD شما به شماره کارت، رمز دوم کارت و در اغلب موارد کد CVV2 نیاز دارید. لیست کدهای USSD تمامی بانک های و موسسه های اعتباری کشور به شرح زیر است:

شماره کد USSD بانک آینده #۷۴۵*

شماره کد USSD بانک انصار #۷۶۳*

شماره کد USSD بانک پارسیان (پککو) #۷۰۸*

شماره کد USSD بانک پاسارگاد (امپاد) #۷۲۰*

شماره کد USSD بانک حکمت #۷۶۵*

شماره کد USSD بانک رفاه کارگران #۷۲۹*

شماره کد USSD بانک سینا #۷۲۷*

شماره کد USSD بانک شهر #۷۸۷*

شماره کد USSD بانک صادرات #۷۱۹*

شماره کد USSD بانک صنعت و معدن #۷۱۱*

شماره کد USSD بانک گردشگری #۷۶۴*

شماره کد USSD بانک مسکن #۷۳۷*  و #۷۱۴*

شماره کد USSD بانک ملت (به پرداخت) #۷۱۲*

شماره کد USSD بانک ملی #۷۱۷*

شماره کد USSD پست بانک #۷۴۷*

شماره کد USSD آپ (پرشین سوییچ) #۷۳۳*

شماره کد USSD جیرینگ #۱۲۳*

شماره کد USSD باجه ایرانسل #۱۰۰*

شماره کد USSD همراه ۲۴ #۷۲۴* (پرداخت الکترونیک سامان)

شماره کد USSD مبنا کارت آریا #۷۷۰*

شماره کد USSD پرداخت نوین آرین #۷۸۰*

شماره کد USSD موسسه کوثر #۷۴۴*

منبع: راه پرداخت

[sg_popup id=”1107″ event=”inherit”][/sg_popup]

مشترک
اعلان
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments